Sunday, May 31, 2015

Soufflé de broccoli

Soufflé-ul este o mâncare ce se face uşor şi este foarte light

Am avut o perioadă în care găteam foarte des soufflé-uri, cel puţin o dată pe săptămână din cauza unor probleme digestive, iar acest tip de mâncare era printe cele recomandate. 

Bineînţeles că nu m-a deranjat acest lucru pentru că îmi place şi am încercat mai multe tipuri de soufflé pentru a diversifica: de broccoli, de conopidă, de dovlecel/ zucchini, de pui etc. sau diverse combinaţii dintre acestea.

Astfel, stomacul meu a fost cum nu se poate mai fericit şi recunoscător şi am avut de fiecare dată mai mult timp pentru mine, acest fel de mâncare preparându-se foarte rapid. :)

Cel mai recent am reîncercat varianta cu broccoli.

Ce am folosit:

400 g broccoli congelat (se poate utiliza şi buchet mic de broccoli crud)
3 ouă
150 ml lapte
50 g telemea de vacă
1 lingura faină
50 g unt
sare după gust


Cum am procedat:

Am opărit broccoli congelat cu apă clocotită. (Dacă-l folosiţi crud, acesta se desface în bucăţi mici şi se fierbe maxim 10 minute în apă cu sare). Apoi l-am scos cu o paletă şi l-am pus în apă foarte rece pentru a-şi păstra culoarea. 
L-am scurs bine şi l-am călit foarte puţin în unt, pentru a păstra bucăţile întregi. Dacă doriţi, se poate pas uşor în timp ce se căleşte în unt. L-am adăugat ulterior în vasul pentru cuptor, cu inflorescenţele în jos. (vasul uns în prealabil cu ulei de măsline sau unt).

Într-un vas, am mixat bine gălbenuşurile până s-au albit, am adăugat făina, telemeaua, laptele şi am mixat până la uniformizare. 
Separat, am bătut albuşurile spumă, le-am adăugat peste amestecul de mai sus şi le-am încorporat cu o spatulă, cu mişcări uşoare de jos în sus. Am adăugat compoziţia obţinută peste broccoli şi am dat vasul la cuptorul preîncălzit la 180 °C, pentru aproximativ 30 minute.

Spre finalul celor 30 de minute, am testat cu scobitoarea pentru a mă asigura că este gata.

Şi, la final, m-am bucurat de un soufflé şi delicios pe care colegii de la muncă îl apreciază aşa cum se cuvine. De fiecare dată trebuie să iau porţie dublă pentru masa de prânz :)


Poftă bună!

Izabela

P.S. Pentru iubitorii de carne, se pot adăuga în compoziţie fâşii fripte de piept de pui.






No comments:

Post a Comment